Nov začetek
Pozdravljeni na prenovljeni spletni strani. Vesel sem, da lahko tudi tu nadaljujem svoje razmišljanje in z vami delim pretekle izkušnje ter spoznanja, ki jih dnevno pridobivam skozi delo z vami in ostalimi udeleženci seminarjev.
Danes bi se nekoliko bolj posvetil novim začetkom, saj jih znova in znova srečujem v različnih podjetjih. Velikokrat se z vodji ali direktorji pogovarjamo kje začeti, da bo prodaja delovala kot mora, ter da bodo cilji na koncu pod črto realizirani ali celo preseženi. Verjamem, da tudi sami v tem trenutku razmišljate kje.
Začeti je potrebno pri glavi. Torej pri vodstvu podjetja, ki mora jasno definirati in jasno komunicirati kaj je naša vizija in kakšna bo strategija za doseganje le te. To je na nek način logično a v praksi dokaj težko izvedljivo. Namreč samo lepi napisi na stenah pisarn o tem kaj smo in kam gremo niso dovolj. Vodje, vprašajte ob prvi priložnosti svoje zaposlene ali vedo kaj je cilj podjetja. Nato pa jim zastavite še vprašanje kako bomo to dosegli. V kolikor vam vsaj dve tretjini odgovorita enako ste na dobri poti. V nasprotnem primeru začnite komunicirati. Ko vem kam grem je vsaka pot prava, ko ne vem nikoli ne bom na cilju!
V kolikor se vam dogaja, da v podjetju nekateri vedno sledijo, nekateri občasno, nekateri pa nikoli niste edini. To se pogosto pripeti, saj vam ljudje sledijo iz treh razlogov; prvi je zato, ker slepo zaupajo vašim odločitvam in bodo šli z vami kamorkoli. Drugi je zato, ker si mislijo, »če je šef bo že vedel, v kolikor pa ne ve, pa sam odgovarja«. Tretji najpomembnejši in tisti, ki odloča in določa prave sledilce pa je razumevanje in poznavanje odgovora na vprašanje zakaj. V kolikor uspete odgovoriti in jasno razložiti sodelavcem zakaj gremo v določeno smer, zakaj je dobro da vsak dan naredijo svoj maksimum in predvsem zakaj je to dobro za njih v prvi fazi boste naredili zveste vojake, ki razmišljajo s svojo glavo.
Toliko za sedaj. V nadaljevanju pa sledi večna tema – kakšen naj bo pravi prodajnik in kakšne njegove kompetence?